Bowlingtårta

I söndags firade vi i släkten min bror som fyllde år i lördags. Som jag skrev i förra inlägget så bakade jag två tårtor till honom, en till lördagen o en till söndagen. Detta är alltså tårta nummer två! En bowlingtårta.
 
Denna skapelse ska ni få se lite 'during the process'-bilder på också. Jag bakade chokladbottnar vilka jag fyllde med egenkokad päron/passionsfruktssylt och marabou schweizernöt-mousse. Jag spacklade med passionsfruktssmörkräm och täckte med sockerpasta.
 
Till slut så såg den ut såhär:
 
Tanken var att striken som slås på tårtan är den sista striken i en 300-serie (som visas på 'protokollet' på sidan av tårtan). Jag lämnade därmed den sista rutan tom på 'pappret'. Min bror bowlar själv och tävlar i det.. o han har slagit ett antal såna serier :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0