Kräftskiva

Idag tänkte jag visa vad det blev av de halvfärdiga tårtorna jag laddade upp foto på i förra inlägget!
 
Den stora tårtan innehöll vanliga sockerkaksbottnar, jordgubbssylt, jordgubbsmousse, vaniljvisp och jordgubbssmörkräm och täcktes med gul marsipan samt dekorerades med röd sockerpasta. Den lilla runda tårtan innehöll chokladbottnar, chokladpudding, vaniljvisp och vaniljsmörkräm och täcktes med sockerpasta samt dekorerades med sockerpasta och marsipan.
 
På jobbet hade vi kräftskiva så därav inspirationen till de här tårtornas utseende:
 


Till ögon målade jag två strösselkulor svarta med pastafärg. Jag använde samma slags färg fast röd till att måla lite skugga över kräftan.
 

På chokladtårtan fick det bli en "kräftsol". Svarta detaljer skapade av sockerpasta samt röda målade med pastafärg.
Rutmönstret är tryckt med baksidan av en kniv och pärlorna är strösselkulor som jag fäst med kristyr.
 
Glad kräftskiva på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0