Bakugantårta

Hej!
 

Dags att skriva om tårta nummer två som var till samma kalas idag. Önskemålet var en Bakugan-tårta. Jag hade ingen aning om vad Bakugan var innan detta! Gjorde lite research.. eller, jag googlade bilder. Jag förstår att det är något som är jämförbart med Pokémon (?). Jag hittade i alla fall en bild på en drake som jag fastnade vid, vilken jag sedan försökte mig på att avbilda. Jag skar även ut bokstäverna till loggan.
 
Tårtan består av sockerkaksbottnar, blåbärsmousse, blåbär, vanilj/vitchokladmousse och blåbärssmörkräm. Väldigt gott!
 
 
Jag melerade en vit sockerpasta med rött och gult för att täcka tårtan med. Det kändes lite eldigt och passande för draken. Dekorationerna är också sockerpasta och draken är målad litegrann med pastafärg och 'powderdust'.
 
Det här är bilden jag kollade på:
Inte as-likt kanske, meeeeeeen! Det är en drake i alla fall!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0