Hästtårta nr 1

Hej!
 
Som jag skrev igår så lämnade jag ut fyra stycken tårtor då, men jag har bara skrivit om två än så länge. De två återstående var till samma 'event' och skulle utseendemässigt ha något med hästar att göra. Båda två fick ryttarföreningens logga på kanten och dess namn ovanpå. Det stora motivet mitt på skiljde tårtorna åt, till den här första skar jag ut en hästsko vilken jag målade med lite powderdust och sedan 'limmade' dit lite strösselpärlor på. Jag gjöt även två sockerdiamanter och satte längst ner på tårtan.
 
Tårtan består utav sockerkaksbottnar, vanilj/vitchokladmousse, blåbärsmousse, blåbär och blåbärssmörkräm.
 
Det lila och det svarta är sockerpasta, men hästskon är gjord i marsipan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0