Pokémontårta

Hej!
 
Sedan i torsdags har jag bakat järnet här hemma, fyra tårtor har jag haft att göra till idag. Det är skönt att vara klar! Fastän jag tycker att det är jättekul.
 
Första tårtan jag tänkte visa er är en Pokémontårta. En tjej från mitt säsongsarbete ville ha två tårtor, en till vardera son. De skulle ha födelsedagskalas idag :) Detta är alltså en av dom!
 
Jag bakade vanliga sockerkaksbottnar, vilka jag sedan fyllde med hallonmousse, hallon, dulce de leche-mousse och dulce de leche-sås. Önskemålet var en hallontårta. Jag valde att matcha det med kola då jag skulle använda vanilj till deras andra tårta, en blåbärstårta.
 
Jag tycker att mousserna blev jättegoda verkligen! Såhär blev tårtans yttre:
 
 
Detta är alltså en Pokémonboll med själva Pokémon-loggan på. Jag gjorde loggan i förväg och frös in. Så gjorde jag med ett par dekorationer till den andra tårtan till det här kalaset också, hade blivit lite stressigt annars!
 
Jag tror att de flesta känner igen loggan och så.. men här är en referensbild och sedan min skapelse igen:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0