Hello Kitty/Wallace & Gromit-tårta

Hej!
 
Min bror och hans tjej bad mig göra nåt med antingen Wallace & Gromit eller Hello Kitty, men.. jag valde båda! Spännande kombo.
 
Halva tårtan är därför täckt med rosa sockerpasta och andra halvan gjorde jag 'trä-färgad'.  Wallace, Gromit samt Kitty satte jag ovanpå tårtan, och på vardera sida placerade jag deras namn.
 
Tårtan består av vanliga sockerkaksbottnar, ett lager mosade hallon, ett lager mosade blåbår samt vaniljmousse på båda lagren. Den spacklades med hallonmarängsmörkräm och täcktes alltså med sockerpasta.
Jag dekorerade även med lite strössel.
 
 
Haha, jag hatar Wallace & Gromit för övrigt. Vet inte varför jag inte valde att köra på bara Hello Kitty? W & G är så himla läskiga.. jag kan inte inte kolla på serien. Då får jag mardrömmar. Uuuuuusch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0