Ännu en hästtårta

Det var några veckor sedan nu, men jag har gjort ännu en tårta med hästtema. Förra gången gällde det Skogslottens ryttarförening, denna gång Svenska Ridtravar Förbundet. Tårtan blev inte mer speciell än att jag la klubbens logga på en vit bakgrund, men simpelt är ju ganska snyggt det med!
 
Inuti var det sockerkaksbottnar, jordgubbsmousse, vit chokladmousse samt jordgubbssmörkräm. Täcktes som vanligt med sockerpasta!
 
 
För övrigt så är detta den största tårtan jag gjort hittills. Den skulle räcka till 40 personer, vilket den som tur var också gjorde. Jag bakade den i en ugnsplåt. Lite svårt att skära bottnarna så att de höll när de blev ganska stora och tunna, men det fixade sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0