Stubbtårta med valross

Hej!
 
För ett tag sedan så gjorde jag en tårta med sockerkaksbottnar, philadelphia marabou-mousse, lemoncurdfluff och lemoncurdsmörkräm. Som såg ut som en stubbe. Med en valross på.

Utseendet var ett önskemål från det 25åriga födelsedagsbarnet. Ungefär hela tiden när jag gjorde den här tårtan så tänkte jag what the fuck am I doing av någon anledning. Men det var ju en stubbe med en valross på, så det behövde jag inte klura på så mycket egentligen..
 
 
Jag pudrade lite silver- och brons-färg på valrossen, ritade hans ögon med en svart mat-penna och målade stubbens detaljer med matfärg och vatten. Valrossen är gjord utav sockerpasta, vilket tårtan också är täckt med.
 
No further questions.
 
 

Kommentarer
Postat av: Pontus

Bra gjort, du är jävligt duktig ^^

Svar: Tack så jättemycket! :)
Martina

2013-07-09 @ 23:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0