Motorcykeltårta

Hej igen!
 
Detta är då tårta nummer två till samma tillfälle. Jag försökte mig på att skulptera en motorcykel i rice krispies treat (en blandning av flingorna Rice krispies, marschmallows och lite smör), för att sedan klä den i sockerpasta. Första gången jag gör detta ska tilläggas. Men jag kände att det skulle vara svårt att skapa en motorcykel oavsett om jag skulle försöka skära ut den ur kavlad pasta, eller skulptera den i 3d. Tänkte mig att det kunde bli lite maffigt med en stående cykel! Det gick dock sådär enligt mig :)
 
Tårtan består av sockerkaksbottnar, hallonmousse, hallon, dulce de leche-fluff, hallon-marängsmörkräm och marsipan samt sockerpasta. Garnityr blev vita döskallar på kanterna, en likadan namnplakett som på HD-tårtan, fast i blått, samt motorcykeln då.
 
 

Såå. Jag ska nog öva lite mer på den här med modellbygge! För övrigt är jag nöjd. Den var säkert god i alla fall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0