Uggle-tårta

Tja tja bloggeeen,
 
När jag fyllde år för ungefär en månad sedan så bakade jag en tårta till kalaset. Jag gjorde egen sockerpasta att täcka tårtan med, och var lite osäker på hur jag ville ha "designen", så jag färgade inte pastan utan utgick helt enkelt från en rund vit tårta. Till slut så blev det en uggla av skapelsen, föga förvånande för dom som känner mig :)
 
Inuti blev det vanliga sockerkaksbottnar, hallonmousse, hallon, nutellamousse och hallonsmörkräm. Jag bestämde mig för innehållet när jag var och handlade, och drog en chansning på nutella, för jag har inte smakat det tidigare. Men gott blev det!
 
Såhär såg den ut:
 
Jag gjöt isomalt"diamanter" och satte på magen, runtom tårtans kant och på ögonen. Öronen har jag kavlat med en mönsterkavel. Dekorationerna är gjorda i sockerpasta. På plats så satte jag även ljus i tårtan :)
Jag bakade även mockarutor till kalaset:
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer Andersson du veeet

Du ska baka massa tårtor åt mig för du är awesome, okej?

Vart beställer man? :D:D

2014-04-13 @ 22:10:10
Postat av: SVAR:

Haha åh, tack! :D hoppas att du ser detta nu då, men det är bara att skriva via facebook alternativt smsa mig på 0737687942!

2014-04-15 @ 14:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0