Baby shower-tårta

Hej!
 
Jag fick en förfrågan att göra en tårta till en baby shower som var i söndags, vilket var jättekul! Jag fick ett önskemål om utseende genom att beställaren skickade en bild till mig. Jag tyckte att det var en mycket rolig idé som jag gärna ville testa. Nämligen en gravidmage i tårtform!
 
Inuti la jag vit chokladmousse, lemoncurd-mousse, citronsmörkräm samt vanliga sockerkaksbottnar. Det var ett litet krångel att spackla skapelsen med smörkrämen kan jag säga, men det funkade! Sen så täckte jag tårtan med infärgad sockerpasta och dekorerade även med sockerpasta.
 
Såhär blev det tillslut:
 
Det var en del "första gången"-moment med denna tårta, exempelvis så har jag aldrig gjort en klotrund tårta förr, jag har heller aldrig gjort en rosett förut, eller satt flera tårtor samman till en enda. Lite mer tidskrävande än en vanlig tårta var det, men himla roligt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tycker den blev jättefin. Du är jätteduktig med dina tårtor.

2014-02-11 @ 19:16:39
URL: http://frissanmormor.blogg.se
Postat av: SVAR:

tack så jättemycket! :)

2014-02-11 @ 20:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0