Snus-tårta

Hej!
 
Rubriken låter inte så fasligt god, inser jag. Men den syftar på motivet och inte smaken.. som tur är! Det var min pappa som idag hade hand om fredagsfikat på jobbet, och lämnade över ansvaret till mig kan man säga. Först sa han att han bara ville ha nåt kul, sedan kom han på att snus ju är jättekul, så han lämnade mig en av sina dosor och bad mig replikera den i tårt-format.
 
Inuti är det lemoncurd-mousse, jordgubbsmousse, citronsmörkräm samt vanliga sockerkaksbottnar. Jag täckte den med egenfärgad marsipan och dekorerade med marsipan och sockerpasta.
 
 
Ett tag så övervägde jag att göra mousse till tårtan på snuset i den riktiga dosan... eller, nä. Det gjorde jag inte!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Daddy cool

Tack så mycket ! det pratas om denna tårta fortfarande på jobbet.

2014-02-12 @ 10:10:11
Postat av: SVAR:

Haha, tack själv pappa!

2014-02-19 @ 22:37:48
Postat av: Anonym

Hej! Jätte häftig tårta. Hur fick du fram färgen på locket? (:

2017-06-24 @ 13:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0