Viol och lakrits-tårta

Denna tårta gjorde jag för ganska länge sedan, när min kusin fyllde år. Hon hade önskemål angående smak. Väldigt speciella smaker för en tårta, nämligen saltlakrits och viol! Det var kul att testa detta, och när jag smakade på mousserna innan jag la ihop tårtan så tyckte jag absolut att dom var goda. Väl i tårtan, vilken jag fick smaka, så blev det också rätt så gott vill jag påstå. Men jag är ju också en lakritstjej.

I alla fall, det blev en tårta med vanliga sockerkaksbottnar, saltlakritsmousse, violmousse och vaniljsmörkräm. Täckt med ofärgad marsipan och dekorerad med vit sockerpasta.
 
 
Och så, eftersom jag var med på kalaset, en bild på den uppskurna tårtan:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0