Påsktårta

Hej!
 
Denna tårta gjorde jag till påskafton, vilket ju var ett tag sedan... men nu kommer blogginlägget om den.
 
Jag ville mest bara prova lite nya grejer som jag hade köpt hem, så som ett par siliconformar som jag använde till att trycka ut alla detaljer som sitter på sidan av tårtan. Jag gjorde även en sockerblomma att sätta på toppen, för första gången på "rätt" sätt. Använde mig alltså av floristtråd på varje blomblad, pudrade den vita blompastan med flower dust osv. Dock vet jag inte vad det blev för typ av blomma, en fantasiblomma helt enkelt.
 
Blomman in the making:
 
Inuti tårtan var det vanliga sockerkaksbottnar, kokosmousse, citronmousse och citronsmörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med sockerpasta och flowerpaste.
 
Äggen som ligger på bordet gjorde jag för övrigt själv med papperssnöre och lim, och inuti var och ett av dom är det en chokladgodis.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0