Babblarna våningstårta

Hej!
 
Denna tårta gjorde jag till ett ettårs-kalas som skulle hållas i Stockholm. Två saker att tänka på; våningstårta och lång frakt. Jag byggde den så stabilt jag kunde, och, den höll!
 
Babblarna är ett barnprogram, vilket skulle få vara motiv för denna tårta. Jag valde att modellera de olika figurerna och sätta fast dem lite här och var. De är alla gjorda i sockerpasta, har ögon målade med svart matfärgspenna, och är "skuggade" med petaldust.
 
Inuti den undre tårtan var det jordgubbsmousse, jordgubbar och marabou mjölkchokladmousse, och den övre innehöll blåbärsmousse, blåbär samt marabou mjölkchokladmousse. Allt är spacklat med vaniljsmörkräm och täckt med blå marsipan. Dekorationer gjorda i sockerpasta.
 
Inuti:
Byggd med stödpinnar:

Det färdiga resultatet:
Endast figurerna:
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej! Tar du emot beställningar av tårtor? Skulle älska att ha denna babblar-tårta på min dotters 1-års kalas!

Varma kramar från Lisa

2014-08-05 @ 17:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0